Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vi vill visa bredden"

Publicerad: 1 Februari 2011, 10:24

I höstas bytte Öhrlings PriceWaterhouseCoopers namn till det betydligt smidigare PwC. Nu går man ut i en bred kampanj för att berätta om sig själv.


Ämnen i artikeln:

PwcOMDStart Communication

En enhet i den nya kampanjen.

Den nya kampanjen går tungt i tv, print, webb och utomhus. Syftet är dubbelt: dels kommunicera det nya namnet och dels berätta om den bredd av tjänster som PwC tillhandahåller. Nyligen försvann revisionsplikten för vissa typer av bolag och därmed riskerar företaget att tappa kunder.

– I och med de förändringar som skedde under hösten är det jätteviktigt för oss att berätta om att vi har fler tjänster, säger Johan Larsson, reklam- och mediachef på PwC.

Det finns 140 PwC-kontor runt om i Sverige. Kampanjen körs därför nationellt och har sin tyngdpunkt den kommande veckan. Fokus är att berätta om att företaget har en stort utbud av tjänster utöver revision, och att de faktiskt är till glädje för företagen istället för de lagtvång som tidigare fanns.

– Det gäller för oss och för hela branschen att förklara vilken nytta man kan ha av oss. Från att ha varit tvingande till att bli en glädje. Att man får ny insikt, säger Johan Larsson.

Namnbytet genomförs globalt på koncernnivå men den svenska kampanjen är framtagen nationellt. Reklambyrå är Start Communication och mediebyrå är OMD.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PwcOMDStart Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.