Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Viktväktarna byter namn – förflyttar varumärket

Publicerad: 28 september 2018, 11:56

Weight Watchers byter efter 55 år sen starten namn till WW och byter fokus från viktminskning till välmående. Viktväktarna i Sverige namnger sig numer som WW Viktväktarna.


Ämnen i artikeln:

Viktväktarna

Under nya mottot "välmående som fungerar" ska hela företaget istället marknadsföra sig själva som ett företag som satsar på hälsa och välmående framför att gå ner i vikt.

– Vi är förpliktigade att alltid vara det bästa viktminskningsprogrammet på planeten, men nu kommer vi använda decennium av kunskap och expertis i beteendevetenskap till ett ännu större uppdrag. Vi håller på att bli världens största samarbetspartner inom välmående. Det spelar ingen roll vad du har för mål - att minska vikten, äta nyttigare, röra på sig mer, att börja tänka mer positivt, eller alla samtidigt – vi kommer erbjuda vetenskapsbaserade lösningar som passar in i människors liv. Det här är bara början av en resa att bli världens största samarbetspartner inom välmående, och jag är inspirerad av vilken potential vi har, säger Mindy Grossman, President och Chief Executive Officer på WW i ett pressmeddelande.

Det nya fokuset innebär bland annat programmet WellnessWins där medlemmar får belöningar för små dagliga rutiner som leder till mer hälsosamma vanor. De har även samarbetat med mindfullness-appen Headspace för att skapa personliga program för WW-medlemmar och satsar på att uppmuntra människor för att skapa en gemenskap i appen.

Ämnen i artikeln:

Viktväktarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.