Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vilka har gjort årets bästa reklam?

Publicerad: 26 november 2008, 12:59

I samband med galan Sveriges bästa byrå anordnar Resumé ett seminarium där vi låter landets bästa reklamproffs recensera och analysera 2008 års bästa reklam.


Jonas Levin.

Resumé har samlat en namnkunnig skara som ska diskutera den bästa reklamen från 2008. 

I tyckarpanelen finns Bosse Rönnberg, reklamlegend, Jonas Levin, marknadschef på 3 och Sveriges bästa marknadschef, Eva Fernvall, varumärkeschef på Apoteket och Anders Forssten, marknadschef på Max och Sveriges bästa marknadschef i kategorin snabbmat. Fler namn kommer att tillkomma.

En av panelmedlemmarna är Jonas Levin, marknadschef på 3, som tidigare i höst utsågs till Sveriges bästa marknadschef vid Resumés gala 101 marknadschefer.

Hur har det känts sedan du utsågs till årets bästa marknadschef?
– Det känns toppen. Helt fantastiskt faktiskt. Det är extra roligt att vi på 3 fick utmärkelsen eftersom de mätningar som utmärkelsen bygger på visar det som har varit målet med vår kommunikation. Att öka kännedomen och likeability kring varumärket genom våra reklamkampanjer, säger Jonas Levin.

Hur har det påverkat ditt dagliga arbete?
– Jag har fått väldigt mycket positiv respons både internt och externt. Och även en del gliringar.

Gliringar?
– Av typen ”Det här borde ju Sveriges bästa marknadschef kunna ordna”. Men det är bara att ta emot!

Hur ska det bli att analysera årets bästa reklam?
– Jättekul. Jag har tyckt om reklam hela mitt liv!

Seminariet kommer att hållas innan galan för Sveriges bästa byrå, klockan 17.30 den 10 december på Nybrokajen i Stockholm. Seminariet leds av Resumés chefredaktör Viggo Cavling.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.