Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 februari 2012, 09:17
De nominerade i Resumés tävling Bästa nya tidskrift.
Allt vassare och mer publika kundmagasin. Förlag som använder sitt varumärke och sina redaktionella resurser för att paketera om innehåll i nya nischer. Det är några av trenderna i de nya tidskrifter som kom under 2011. Här är de nominerade i Resumés tävling Bästa nya tidskrift.
Det kom 108 nya tidskrifter under 2011. Många av dem var oneshoots. Många har siktat på regelbunden utgivning men redan stött på problem.
Men andra kommer att bli vinnare. Varje år gör Resume.se ihop med en namnkunnig jury en bedömning av årets tidskriftsutgivning. Vi utser de som både till form, innehåll och affärsidé gör riktigt bra tidskrifter och som gärna får tillföra något nytt på tidskriftsmarknaden.
Vem eller vilka som blir Bästa nya tidskrift avslöjas på Resumébaren den 8 mars.
Men vi kan redan nu presentera de tio finalisterna i tävlingen.
Juryn i Bästa nya tidskrift består av Maria Westman, redaktionschef Appelberg, Frida Åberg, printchef Carat, Henrik Frenkel, tidningsentreprenör, Olle Lidbom, mediekonsult och Resumés chefredaktör Claes de Faire.
Den kommande tiden kommer de tio finalisterna att presenteras närmare här på resume.se.
Det här är finalisterna (i bokstavsordning):
Book Nordiska Tidningskompaniet
Bruno Kofta förlag
Icon Bonnier tidskrifter
Isabella Aller Media
Klassiska Bussar & Spårvägar Albinsson & Sjöberg
Morberg Spoon Publishing
Hus & Hem Retro Forma Publishing Group
Rodeo Keynote Media Group
Styleby Bonnier tidskrifter
Vagabond Mat Egmont Tidskrifter AB
Janne Sundling