Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vill sätta östgötska byråer på kartan

Publicerad: 18 maj 2011, 15:02

Reklambyrån Markus bjuder in till ”Komm och hör en kreatör” – med bok som jämför östgötsk reklam med belönad svensk reklam. – Vi vill sätta östgötska byråer på reklamkartan, säger Louise Frykheden, vd på Markus, till Resume.se.


Louise Frykheden Foto: Reklambyrån Markus

När ”Komm och hör en kreatör” besöker Linköping så stå reklambyrån Markus värd. Det är också de som skickat ut inbjudan till de andra byråerna som kommer att delta.

För att få de lokala konkurrenterna att fundera på och diskutera varför byråer från regionen syns så lite i medierna och tävlingssammanhang valde man, istället för en vanlig inbjudan, att skicka ut en bok.

Boken, som jämför östgötsk reklam med belönad svensk reklam inleds med:
” Ännu en Guldäggsgala har passerat. Och med den ännu ett år utan ägg till Östergötland. Egentligen är det inte särskilt oväntat. …. Men visst blir man ändå lite fundersam? För varför ser vi så sällan jobb från Linköpingsbyråer i reklamens finrum? Och varför är det aldrig någon guru från Norrköping som berättar hur det egentligen ligger till i Resumé. ”

Louise Frykheden är vd på Markus:
–  Vi på Markus har själva ambitionen att bli belönade i Guldägget en vacker dag men vi vill också sätta Östgötska byråer på reklamkartan. östgöta-byråer har ju onekligen lyckats tidigare så varför inte igen?

Hon fortsätter:
– Vi plockade ut jobb som vi och andra byråer i region gjort och tog sedan fram ett liknande uppdrag från en belönad byrå. Dessa jämförs sedan med varandra.

Det är 24 år sedan en byrå från Östergötland vann ett Guldägg. Louise Frykheden hoppas att det snart är dags igen.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.