Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ving storsatsar i tv

Publicerad: 8 Oktober 2008, 11:14

Ving fortsätter nu sin kampanj som sätter fokus på hotellen. I morgon är det premiär för den nya reklamfilmen.


– Vi vill fokusera på boendet. Många av våra gäster är intresserade av design. Martin Timell och Ernst Kirschsteiger är ju de nya folkhjältarna, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Kampanjen ”Bo bättre” har pågått sedan i våras och har synts både i magasin och på webben. I morgon tar man kampanjen ut i tv-rutan.
– Det gick inte bara att göra en film i snygga miljöer. Det skulle bli för platt. Vi valde att dramatisera med lekufullhet. I filmerna visar vi vuxna som leker kurragömma. Dessutom har vi riktigt bra musik med Tom Jones ”Hide and seek”.

Filmen har ett nytt manér som kommer att användas även i framtida filmer som kommer att fokusera mer på utbudet. I och med morgondagens kampanj styr också Ving över sin mediebudget från dagspress till tv.
– Tv gör ett bra jobb både för försäljning och uppmärksamheten. Vi kommer däremot att dra ner på eftertextannonseringen i dagspress. Den driver varken försäljning eller bygger varumärket.

Är det rätt att satsa på lyx i dessa kristider?

– Det rör sig inte om några fem-stjärniga lyxhotell utan snarare fyr-stjärniga hotell som tilltalar en bred publik. Vi vänder oss inte till en ny målgrupp utan som tidigare barnfamiljer och par med normala inkomster.

Ving: Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors:
Greger Andersson
, projektledare
Erica Berghagen, produktionsledare
Jonas Enghage, copy
Karin Jacobsson, AD
Karin Nolmark, Lars Jansson, formgivare
Lars Jansson, webdirector
Sophia Lindholm, byråproducent webb
Tobias Nordström, Planner

Filmen är gjord av Forsberg & Co och regissör är Patrik Forsberg. Mediebyrå: OMD

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.