Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vinst för DI:s polska tidning

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Puls Biznesu, Dagens Industris systertidning i Polen, har vänt sina tidigare stora förluster till vinst. Förklaringen till svängningen är att tidningnen har ökat sin annonsförsäljning med 40 procent jämfört med förra året.


- Vi kan visa svarta siffror i oktober och november, säger Waldemar Tevnell, vd för Puls Biznesu,till DI:s annonsavdelnings promotiontidning Pink News.Tevnell säger också han tror att även helåret 2003 kommer att ge vinst.- Genom att vi har ökat annonsförsäljningen med 40 procent i år har vi tagit marknadsandelar. Nu är vi den klart största affärstidningen och trea bland alla polska rikstidningar vad gäller annonsintäkter.Enligt Pink News kommer den totala annonsförsäljningen i år att uppgå till cirka 35 miljoner kronor. Resultatförbättringen är dramatisk för Puls Biznesu. Förra året kunde Resumé berätta att förlusten för 2001 var i närheten av 30 miljoner kronor.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.