Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vinter vinner uppdrag för Trocadero

Publicerad: 13 februari 2019, 07:57

Spendrups Jon Hilander och Anna-Stina Hallberg med Vinters varumärkesstrateg Fredrik Karlsson. Foto: Andreas Lundberg.

Läskklassikern Trocadero har valt Vinter för lanseringen av glassen Trocadero Zero.


Trocadero har en lång historia i Sverige och lanserades redan 1953. Drycken har genom åren varit särskilt populär i Norrland och har ibland kallats för “Norrlands nationaldryck”.

Norrlandsrötter har även kommunikationsbyrån Vinter, som Spendrups har valt som byrå för lanseringen av Trocadero och den nya isglassen Trocadero Zero som kommit till tack vare ett samarbete med GB.

– Det vi föll för är att Vinter är en uppstickare, lite som Trocadero, som utmanar dom stora. Och Vinter har hela tiden fokuserat på att bidra till vår affär, de förstår vår business, de pratar inte bara om reklam. Det gillar vi, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt Spendrups, i ett pressmeddelande.

Enligt egna siffror har lanseringen av Trocadero Zero i sociala medier nått 2 miljoner människor i total räckvidd och genererat 19 000 kommentarer.

– Det är med stor respekt vi tar oss an uppdraget att vårda, förädla och förföra människor som ännu inte provat den ädla drycken. Vi är väldigt glada att Spendrups gett oss detta förtroende och det ska bli spännande att göra en resa tillsammans med dem och de redan hängivna 37 000 Trocaheroes som finns där ute. Vi tror stort på Trocadero och Trocadero Zero, kommenterar Fredrik Karlsson, varumärkesstrateg på Vinter.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.