Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vogue Årets Magasin

Publicerad: 6 oktober 2011, 06:09

Det svårt nog att bli stor om man är liten. Att bli större när man redan är stor är nästan omöjligt. Därför blev Vogue Advertising Ages The Magazine of the Year.


Ämnen i artikeln:

Vogue

Ett framgångsrikt Vogue-omlsag från i våras med Lady Gaga.

Modetidningarnas flaggskepp Vogue är stor och blir bara större.

Tidningen är tyngs i annonsförsäljning men trots det och en usel ekonomi har Vogue hittills i år ökat annonsförsäljningen med 9 procent.

Chefredaktör Anna Wintour har lett magasinet i snart ett kvarts sekel och det finns inget i dag som säger att hon inte fortsäter ett kvarts sekel till.

Hon har därtill breddat utbudet med framgångsrika eventet Fashion’s night Out.

Det här och mycket annat var motiveringen till att Vogue fick utmärkelsen The Magazine of the Year som delas ut av Adverting Age under pågånde American Magazine Conference.

Adages kriterier för att få med magasin på sin topp-10-lista är breda. Det viktiga är att de har utmärkt sig, klarat av en utmaning, utvecklat sina affärer eller visat på hållbara redaktionella och kommersiella modeller.

Årets lista innehåller flera nykomlingar. Inredningstidningen This Old House, stilpolisen Monocle och bibeln för sydstatslivsstil Garden & Gun.

Condé Nast är det klart mest framgångsrika förlaget med tre av tio titlar på listan.

Topp 10

1 Vogue
2 Time
3 Food Network Magazine
4 Garden & Gun
5 Vanity Fair
6 Monocle
7 National Geographic
8 The New Yorker
9 This Old House
10 The Economist

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Vogue

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.