Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Volt värvar kreatör från kundsidan

Publicerad: 13 september 2021, 14:25

Copywritern Alexandra Arvidson (till vänster) och Elisabet Fischer tillsammans med Jörgen Berglund på Volt.

Copywritern Alexandra Arvidson går emot inhouse-trenden, lämnar Stadium och rekryteras till Volt.
– Kundsidan har gett mig många nya insikter, säger hon i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

VoltStadiumCopywriter

Efter en tid på Stadium återvänder copywritern Alexandra Arvidson till byrålivet och till Volt, som nyligen anslutit sig till kollektivavtal. Hon påpekar att reklambranschen med alla dess utbränningar och sjukskrivningar behöver fler byråer med mer human inställning till sina anställda.

”Oförskämt glad”

Samtidigt har hennes arbete på kundsidan gett henne nya insikter.

– Mest slående är nog ändå hur viktigt reklam och kommunikation är för varumärket, samtidigt som det inte alltid är speciellt avgörande för affären, säger hon i ett pressmeddelande.

Alexandra Arvidson började på Volt i september och har med sig erfarenhet från Stadium och byråer som House of Radon.

– Det finns en alldeles speciell och fantastisk energi i de jobb som Alexandra gör. Jag har förundrats över den i flera år. Med det sagt är jag oförskämt glad och nöjd över att själva energikällan blir en del av Volt nu, säger Elisabet Fischer, Creative director på Volt.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltStadiumCopywriter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News