Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Volvo tjuvstartar reklamen

Publicerad: 2 mars 2010, 13:41

Volvo startar kampanjen för Volvos nya version av S60-modellen. De nya funktionerna gynnar dock fotgängarna mer än bilförarna.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Fotgängarnas bästa vän. Bild från Volvos sajt.

Länge leve fotgängarna är budskapet i den nya kampanjen. Det syftar på bilens nya förmågor.
– Vi är först i världen med en bil som har ögon och bromsar när det finns risk för att man kör på en fotgängare. Det är en viktig funktion och en del av vår vision att 2020 ska ingen dödas i eller av en Volvo, säger presschefen Bo Larsen.

Kampanjen syns både i dagspress och utomhus. Samtidigt visas bilen upp på den pågående bilsalongen i Genève. Kampanjen är dock ute i god tid. Produktionen av den nya modellen börjar inte förrän vecka 20, det vill säga i mitten av maj.
– Vi vet att det är många svenskar som vill vara först med en ny Volvomodell och redan om några veckor startar försäljningen.

Vilken är målgruppen?
– I Sverige är V70 storsäljaren men förra S60:n var också populär. Den nya designen bryter lite mot Volvos tidigare design. Den är lite mer dynamisk och fräckare.

Hur är mottagandet nere i Genève?
– Jag har ju betalt för att vara positiv, men jag har varit här nere sedan 70-talet och det är sällan som det har varit så stort intresse för en ny modell.

Vad blir prislappen?
– Den billigaste kommer att kosta 270 000 och flaggskeppet T6 med 304 hästkrafter kommer att gå på 394 000 kronor. Till våren kommer också en version med Drive-motorn som klarar miljöbilskraven, men den är inte prissatt ännu.

Som vanligt är det Forsman & Bodenfors som ligger bakom Volvos reklam.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.