Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

VW skrattar åt Volvos nya annons

Publicerad: 1 december 2008, 10:32

Idag marknadsför Volvo Finans en ny lösning för firmabilar som kan omfatta flera olika bilmärken.I annonsen har man klippt ihop en Volvo V70 med Volkswagen Beetle. Ett grepp som får konkurrenten att dra på munnen.


Annonsen var publicerad  i DI Weekend idag.

– Äntligen har Volvo fått lite stil på V70 designen!
– Är det så illa med Volvo att man måste ha draghjälp av Volkswagen?

Det är några kommentarer på Volkswagen efter Volvo Finans annons som syns i DI Weekend idag. I annonsen har fronten på en VW Beetle klippts ihop med bakdelen av en Volvo V70. Men Volkswagen har inte gett sitt godkännande till bilden.
– Det är ingen stor grej och jag är inte jättearg, men det är lite lustigt att de inte frågar först, säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen i Sverige.

Kommer du att höra av dig till Volvo Finans?
– Det är klart att våra jurister i Tyskland skulle kunna ha invändningar, men det är inte mycket att bråka om. Däremot skulle jag gärna ha velat vara en fluga på väggen och lyssnat på diskussionerna när de tog fram annonsen. Det här är typiskt en kul idé som kommer fram när man spånar men som man i slutänden kasserar.

Vad tycker du om modellen?
– Det är ett klart lyft. Volvo V70 har aldrig varit snyggare.

Resume.se har sökt Eva Woldenius marknads- och kommunikationsansvarig på Volvo Finans.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.