Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Webbyråerna i superettan

Publicerad: 20 november 2008, 10:43

Stora kunder som förstår vikten av webben och vill använda den aktivt. Så kan Basilicons kundlista beskrivas.


Webbyrån Basilicon har redan varit rikligt nominerad i år. I Svenska designpriset lyckades byrån få upp inte mindre än fyra olika jobb på listan. Att Malmöbyrån nu nomineras också till titeln Sveriges bästa byrå har en självklar förklaring, enligt vd Anders Ekström.
– Vi försöker vara handsken som ska passa kundens hand. Vi ser till att vara där kunden behöver oss och få ut materialet när kunden vill ha ut det, säger Anders Ekström.
Storleken på uppdragen växlar, från att ta fram idé och hela vägen genom produktion, till att bara göra ett mindre ­detaljjobb. Anders Ekström nämner också rimliga priser som en styrka. Kostnaderna hålls nere genom att alla anställda har flera roller: form­givarna kan också koda, animera och annat som behövs.
– Genom att ingen på byrån behöver sitta sysslolös kan vi hålla kostnaden nere och ändå gå med vinst, säger Anders Ekström.
Bland kunderna finns Mercedes-Benz, Kodak, LdB och Egmont. Gemensamt är att de har en fungerande webbplats, inser dess betydelse och använder den aktivt i sin marknadsföring. Där kan Basilicon tillföra något, enligt Anders Ekström.  
– Disney brukar säga att de levererar magi. Vi skulle kunna säga att vi levererar upplevelser. Det ska vara ett  nöje att ta till sig information, säger han.

NOMINERADE SVERIGES BÄSTA BYRÅ - webb superettan

Basilicon
ISPY AB
Way2IT AB

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.