Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Welcom utmanar krisen i helsida

Publicerad: 9 januari 2009, 13:16

Kommunikationsbyrån Welcom annonserar idag med en helsidesannons i GP. Budksapet är: Upp till kamp mot krisen!


Ämnen i artikeln:

WelcomFinanskrisGöteborgs-Posten

Annonsen från dagens GP. (Klicka på + för en större version)

För Anders Westgårdh på Welcom handlar det inte om att sticka huvudet i sanden.
– Absolut inte. Jag inser att det är lågkonjunktur. Men vi ville göra ett statement och då kändes detta som en naturlig och bra lösning.

I annonsen beskrivs den dystra bild av konjunkturen som fyllt medierna de senaste månaderna. Trots det uppmanar Welcom till positivt tänkande, med brasklappen att de kan bli betraktade som lallande fånar.
– Det är skitjobbigt för många. Men samtidigt får man inte stirra sig blind. När det är kris gäller det att hitta nya lösningar och inte bara se allt det jobbiga.

Har ni fått några reaktioner?

– Det har kommit lite mejl. Främst från kollegor som läser GP. Vi har inga förväntningar på att annonsen ska ge oss många nya kunder, men självklart att det ska bli en snackis.

Så det här är inte er egen enkla lösning på krisen?

– Nej det tror jag inte. Vi får fortsätta och jobba hårt för befintliga kunder och försöka hitta nya lösningar och kunder.

Hur påverkas ni av krisen?
– Hittills ser det hyggligt ut, även om det finns en tydlig oro. Det är inte lika lång horisont på besluten längre.
– Men mycket handlar om psykologi och det gäller att bryta den förhäxning som råder nu.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.