Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Wieden & Kennedy toppar Gunn Report

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Nike, Wieden & Kennedy är världens mest prisade reklamsamarbete år 2002. Det visar årets Gunn Report.


Wieden försvann från listan förra året, men tack vare tre reklamfilmer för Nike: "Tag", "Shade Runner" och "Freestyle" klättrar byrån ända upp till tronen som årets mest prisade byrå.Det är många olika reklamtävlingar, både nationella och internationella inom film och print som ligger till grund för The Gunn Report. Sammanställningen svarar den gamla Leo Burnett-chefen Donald Gunn för.Nike har fått så många priser för sina reklamfilmer i år att skofabrikanten puttar ner Volkswagen från förstaplatsen som årets annonsör.På reklamnätverksnivån har BBDO Worldwide intagit förstaplatsen och puttat ner fjolårssegraren Leo Burnett Worldwide till en femteplats. Andraplatsen gick till Saatchi & Saatchi.Den enskilt mest belönade reklamfilmen är Reebok-filmen "Couch Potato" av brittiska IPG-byrån Lowe & Partners.

Jessica Claesson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.