Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Women's Health lanseras i Sverige

Publicerad: 5 september 2013, 19:32

Women's Health får en svensk edition.

Den amerikanska hälsotidningen Women's Helth lanseras i Sverige, med start i januari 2014. En av konkurrenterna blir Bonnier-tidningen Topphälsa. Men Topphälsas chefredaktör Pamela Andersson tar det hela med ro.


Ämnen i artikeln:

Topphälsa

Women's Health ägs av Rodale Inc och ges ut i 24 länder på 30 olika språk. I januari lanseras en svensk edition, som ska marknadsföras med bland annat loppet Women's Health Halvmaraton några månader senare, i centrala Stockholm i april.

Arrangör är Hässelby SK och Spårvägens FK som bland annat arrangerar Vår Ruset, Tjejmilen och ASICS Stockholm Marathon, i samarbete med tidningen.

– Women's Health Halvmaraton blir en viktig del i vår lansering av varumärket Women's Health. Vi vill bjuda tjejerna på ett sportsligt bra arrangemang men också ett färgstarkt lopp i form av kringarrangemang och upplevelser. Vi tycker ett halvmaraton är en bra utmaning då många sprungit både Tjejmilen och Vårruset och söker nya utmaningar, säger Jojje Borssén, marknadschef på Women's Health.

Bonnier Tidskrifters magasin Topphälsa blir en av konkurrenterna. Topphälsas chefredaktör välkomnar den nya aktören och säger sig inte vara orolig.

– Vi vet att hälsa är top of mind – alla pratar om den nya hälsovågen så det är naturligt att det dyker upp fler titlar. Samtidigt visar Orvesto-siffrorna att det är svårt på tidningsmarknaderna. I vårt segment är det vi som går mot trenden och ökar, säger Pamela Andersson.

Ska ni svara på Women's Healths lansering på något särskilt sätt?
– Nej, vi gör vår grej och vi gör den bra.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Topphälsa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.