Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Wrangler-filmer från Stink

Publicerad: 7 mars 2011, 15:25

Wrangler lanserar två nya kollektioner med hjälp av interaktiva kampanjer. Bakom kampanjfilmerna står produktionsbolaget Stink Digital.


Kampanjens första filmen, Bluebells ”Made in USA”, beskrivs som ett gåtfullt pussel där film spelas upp både framlänges och baklänges, skilda av en användarkontrollerad splitscreen-mekanik. Filmen ska spegla märkets ”hemvändande” till USA.

Den andra filmen, för  Wrangler’s “Worn Across America” , ska spegla hur slitaget på ett par jeans går från nya till använda till oanvändbara till förstörda. Genom att dra med musen över bilden kan den som tittar på filmen ”repa skärmen”.

Svenska Plan 8 har   i Wrangler-kampanjen skrivit musik och gjort ljudläggning, men också programmerat all interaktivitet med hjälp av sin ljudmotor SoundController.

De har även varit inblande i Blue Bells film där där dear vi skapat all ljudläggning och även där använt sin ljudmotor för att styra all musik och ljud.

Ljudmotorn gör att användaren även kan interagera med ljudet och att musiken på sajten byggs ihop på ett musikaliskt sätt

För regi står Petrovsky + Ramone för och producent är Michelle Faucheaux.

Kolla in kampanjerna här.

BLUEBELL SS/11 - Back in the USA

WRANGLER SS/11 - Worn Across America

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.