Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

WWF väljer Volt som ny kreativ byrå

Publicerad: 26 oktober 2022, 09:00

Foto: Pressbild

Världsnaturfonden WWF har valt Volt som sin nya kreativa huvudbyrå efter vårens upphandlingsarbete. Det är första gången på många år som WWF väljer att samarbeta med en byrå.

Ämnen i artikeln:

NyheterWWFVoltByråval

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Tidigare i år letade WWF ny byråpartner som kunde ta ett helhetsgrepp om kommunikationen. Valet landade på Volt som nu får i uppdrag att strategiskt och kreativt ansvara för kommunikationen på den svenska marknaden. 

– Vi är en komplex organisation med komplexa utmaningar som Volt visade stor förståelse för. Vi behöver stärka varumärket och bredda givarbasen i en tid när lågkonjunkturen står för dörren. Tillsammans med Volt siktar vi på att bli både spetsigare och tydligare i allt vi kommunicerar, säger Lisbeth Larsson, kommunikationschef på WWF, i ett pressmeddelande. 

Samarbetet välkomnas stolt från Volts sida som sedan tidigare bedriver ett eget hållbarhetsarbete med bland annat uttalade miljömål, personalutbildningar och hållbarhetskrav på både kunder och leverantörer. Nyligen skrev man även under klimatinitiativet Clean Creatives som förbinder byråer att tacka nej till uppdrag från fossilföretag.

LÄS MER: Volt har granskat sin miljöpåverkan – sätter klimatmål för verksamheten

– Vi känner en enorm respekt för WWF:s arbete och är oerhört stolta att vi får ta oss an det här uppdraget. Klimatkrisen och den hotade biologiska mångfalden är vår tids stora ödesfrågor. Med tanke på det hållbarhetsengagemang som finns internt har jag svårt att se en kund som passar oss bättre som byrå, säger Sofia Austern Björkman, vd på Volt.

Det är första gången på många år som WWF väljer att samarbeta med en byrå.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev