Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Xbox väljer Hill+Knowlton: ”Ett pågående magiskt spelunder”

Publicerad: 7 september 2021, 12:31

Carsten Carlsson, ad på Hill+Knowlton Strategies.

Spelkonsolen Xbox väljer Hill+Knowlton Strategies som pr-byrå för Norden.


Ämnen i artikeln:

Hill+KnowltonMicrosoftHill+Knowlton Strategies

I år är det 20 år sedan Microsoft lanserade sin första Xbox-spelkonsol. Nu är man marknadsledare tillsammans med konkurrenten Playstation, som produceras av Sony, och har valt en ny pr-byrå för Norden.

Det är Hill+Knowlton som får uppdraget. I ett pressmeddelande berättar byråns account director, Carsten Carlsson, om uppdraget.

– Vi har alltid gillat Xbox och spel. Norden generellt och Sverige speciellt är starka marknader när det gäller spel och det finns ett stort intresse bland såväl allmänheten som medier som näringslivet. Man kan säga att det på alla sätt är ett pågående magiskt spelunder och därför är det med stor glädje att Xbox väljer oss som sin nordiska byrå, säger han.

Arbetet kommer främst bestå av att leda dagliga relationer med media, arbeta med lokala projekt och möjligheter och synliggöra Xbox:s nya slogan ”Spela vilka spel du vill, tillsammans med de människor du vill – var du vill”.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News