Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Yes tar tillbaka titeln som Sveriges starkaste varumärke

Publicerad: 21 september 2018, 09:09

Under gårdagskvällen presenterade Evimetrix vinnarna i Swedish Brand Award och vinnare blev diskmedelsvarumärket Yes. Se hela listan här.


Swedish Brand Award baserar sig på en undersökning med 6 000 respondenter som får svara på frågor om erfarenhet och attityder gentemot mer än 500 varumärken i 37 olika branscher. Svaren vägs sedan mot Nöjd Kund Index för att få fram hur starkt ett varumärke är.

Årets stora vinnare, oavsett bransch, är det P&G-ägda diskmedelsföretaget Yes.

– Vi är otroligt stolta över vårt varumärke, både som hand- och maskindiskmedel. Att vinna Evimetrix Swedish Brand Award ser vi som ett kvitto på att hårt varumärkesarbete och konsekvent kommunikation över tid ger resultat, säger Eliza Forsaeus, varumärkeschef på Yes, i ett pressmeddelande.

Se hela topplistan nedan (föregående års placering inom parentes):

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.