Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Zalando fimpar en tredjedel av egna varumärkena

Publicerad: 18 mars 2019, 12:42

Zalando är Europas största e-handelsplattform inom modesektorn. Nu lägger man ned 6 av sina 18 egna varumärken samtidigt som de resterande varumärkenas framtid är oviss.


Ämnen i artikeln:

Zalando

Zalando har sedan lanseringen 2008 varit en av de starkast lysande stjärnorna på den europeiska e-handelshimlen. I dag är man den största e-handlaren inom modesektorn i Europa.

Genom åren har Zalando kommit att lansera hela 18 egna varumärken inom allt från barnkläder till skor och jackor.

Nu väljer man att lägga ned sex av de 18 varumärkena, det rapporterar Bloomberg.

– Vi vill att kunder ska kunna köpa precis allt hos oss, och vi vill att varumärken går "all in" hos oss, säger Rubin Ritter, vice vd på Zalando till Bloomberg.

Även om Ritter i samma intervju berättar att Zalando just nu ser över vilka av varumärkena man kommer att ha kvar kommer de fortsätta att spela en stor roll för Zalandos affär. Enligt rapporter kommer man att ha kvar de egna varumärkena inom skor och basplagg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Zalando

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.