Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Zalandos miss – lanserade samma tagline som Twilfit

Publicerad: 13 September 2019, 12:41

I vintras lanserade Twilfit kommunikationskonceptet "Free to be". När e-handelsjätten Zalando i veckan presenterade sin nya varumärkesplattform visade det sig att de använt sig av exakt samma tagline.


Ämnen i artikeln:

TwilfitZalando

I veckan lanserade den tyska e-handelsjätten Zalando sin nya varumärkesplattform. Den nya plattformen går under taglinen "Free to be" och är tänkt att hylla vanliga människor och de som vågar vara sig själva. Målet för Zalando själva är att erbjuda 28 miljoner versioner av Zalando till sina 28 miljoner kunder.

– "Free to be" syftar till att bygga ett känslomässigt varumärke över tid och det kommer att vara ramen för alla våra marknadsföringsaktiviteter framöver. Huvudbudskapet är: Zalando ger mig möjligheten att fritt uttrycka min personlighet, berättade David Hejgaard, kommersiell chef för Zalando i Norden.

Under gårdagen uppmärksammade dock Twilfit att Zalandos tagline "Feel to be" är exakt samma som deras egen. Twilfit lanserade i början av året ett nytt kommunikationskoncept, framtaget av Pool, som vilar på just taglinen "Free to be". Twilfits tolkning av raden är att rätt underkläder som sitter rätt faktiskt gör dig fri. Tanken är att Twilfit ska använda sig av taglinen och kommunikationskonceptet för en lång tid framöver.

I ett pressmeddelande skriver Twilfit att man välkomnar att även Zalando satsar på frihet och att lyfta människors rätt att vara som de är.

Resumé söker Twilfit och Zalando för ytterligare kommentarer.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

TwilfitZalando

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.