Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Zenith blir Pumas första svenska mediebyrå

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Tyska sportjätten Puma inleder ett samarbete med Zenith Media på den svenska marknaden. Tidigare har all medierådgivning skett från Puma International.


Samarbetet med Zenith gäller till och börja med på den svenska marknaden men från och med 2004 skall även övriga nordiska länder innefattas. Rutger Hagstad är marknadsansvarig på Puma Nordic som har sitt säte i Helsingborg.- Alla dotterbolag rekommenderas att jobba med de lokal Zenithkontoren. Innan dess hade vi ingen mediebyrå och vi har inte haft något behov av det, säger han.Puma i Sverige har varit en obetydlig spelare på den svenska reklammarknaden de senaste åren. Det som har synts i breda medier har kommit från Puma International i Tyskland. Den svenska insatsen har mest betått av marknadsföringsbidrag till Stadium och andra stora sportkedjor. Men nu ska den blygsamma budgeten ökas.- Vi kommer att lägga mer på printsidan och på event och pr. Nu börjar vi bygga upp det här med Zenith. Nästa steg kanske kan vara en pr-byrå, säger Rutger Hagstad.Reklamproduktionen kommer att skötas från Puma i Tyskland. Puma i Sverige samarbetar också med Blå Annonsbyrå i Helsingborg men de kommer nu snarare att få mindre att göra. Mattias Hersby kommer att vara ansvarig för kontot på Zenith Media.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.