Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

5 tips för att lyckas med annonsering på Instagram Stories

Publicerad: 7 September 2020, 11:47

Resumés bloggare Karin Winther guidar läsarna kring hur de kan använda Instagram Stories för att nå unga bäst.


Ämnen i artikeln:

Instagram

På senare tid har formatet Stories seglat upp som huvudfokus när det gäller Instagram, samtidigt som flödet alltmer likar ett komplement. Åtminstone när det gäller yngre målgrupper. Så kommer det att fortsätta se ut, eftersom yngre användare (både Gen Z och syskongenerationen Millennials) skyr det till syntes perfekta innehåll som hittills dominerat Instagrams flöde.

Att Stories dominerar i yngre målgrupper beror helt enkelt på att formatet, med spontanitet och självradering efter 24 timmar, manar till ett mer lekfullt, ärligt och äkta innehåll. Livet som det faktiskt ser ut – snarare än genom ett perfekt filter.

Så vilken strategi bör du utgå ifrån för att skapa innehåll som engagerar och ger effekt?

Här kommer några rekommendationer som jag själv utgår från när jag hjälper kunder att ta fram idéer och producera innehåll för Stories. 

Läs fler blogginlägg från Karin Winther här.

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.