Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

7-Eleven om kritiken: "Mångfald bland våra viktigaste värderingar"

Publicerad: 17 Maj 2019, 07:52

Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på Reitan Convenience Sverige.

Under gårdagen riktade Nahir Aslan skarp kritik mot 7-Eleven och Drama Queens senaste kampanj som han menade gjorde sig lustig på invandrares bekostnad. Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på 7-Eleven, menar att ambitionen var den motsatta.


Ämnen i artikeln:

7-ElevenDrama Queen

Tråkigt att läsa hur du beskriver vår pizza-kampanj för 7-Eleven. Din tolkning är verkligen motsatsen till vad vi vill förmedla. Vår kampanj bygger på svenskarnas kärlek till pizza och att vi svenskar älskar våra lokala pizzerior oavsett om deras inredning och formgivning är trendig eller ej, likaså om menyn är grammatiskt korrekt eller ej. Med kampanjen vill vi hylla den klassiska pizzerian, väcka nostalgi och igenkänning.

På 7-Eleven är mångfald är en av våra viktigaste värderingar. Hos oss ska alla känna sig välkomna oavsett vilket ursprung man har. Det gäller både medarbetare och kunder och vi är uppriktigt ledsna om någon uppfattar vår reklamkampanj som kränkande.

Nej, vi efterliknar svenska klassiska pizzerior för att vi hoppas att det väcker positiv igenkänning som gör att kunderna blir positiva till sin nya kvarterspizzeria Sette Undici (7-Eleven).

Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på Reitan Convencience Sverige.

Ämnen i artikeln:

7-ElevenDrama Queen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.