söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Opinion

Hitta rätt på de vita ytorna – fråga inte konsumenterna vad de saknar

Publicerad: 20 juli 2022, 10:28

Foto: Sören Vilks

Människor vet sällan vad de vill ha – men man vill gärna svara ändå, något som kan skapa problem när företag vill ha insikt i sina kunder. ”I innovationsprocesser är det lätt att falla i fällan att man tror att man kan fråga människor vad de vill ha, eller vad de saknar”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi.

Ämnen i artikeln:

InsiktNyheterKatarina Graffman

KG

Katarina Graffman


Det finns en del människor som ryggar tillbaka när jag pratar om insightwashing. I en värld där vi uppfattar och tolkar det mesta utifrån ett tydligt polariserat förståelseperspektiv ”hör” dessa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev