Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Opinion

Hitta rätt på de vita ytorna – fråga inte konsumenterna vad de saknar

Publicerad: 20 juli 2022, 10:28

Foto: Sören Vilks

Människor vet sällan vad de vill ha – men man vill gärna svara ändå, något som kan skapa problem när företag vill ha insikt i sina kunder. ”I innovationsprocesser är det lätt att falla i fällan att man tror att man kan fråga människor vad de vill ha, eller vad de saknar”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi.


Ämnen i artikeln:

Katarina GraffmanInsiktNyheter

Det finns en del människor som ryggar tillbaka när jag pratar om insightwashing. I en värld där vi uppfattar och tolkar det mesta utifrån ett tydligt polariserat förståelseperspektiv ”hör” dessa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.