Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

Låt de anställda höras i digitala medier

Publicerad: 3 Augusti 2020, 06:51

Jag är helt övertygad om att vårt digitala rykte och engagemang i framtiden kommer mätas likt ett kreditbetyg och poängsättas, skriver Resumés bloggare Johanna Lindskog-Lindell.


Tänk att det fortfarande finns bolag som är rädda för att anställda kan bli för starka i den digitala sfären. Förra veckan hamnade jag i en diskussion med en företagsledare som sa sig föredra att hans anställda inte skulle höras eller märkas digitalt. Han har inte förstått att de bolag som inte attraherar de digitala starka individerna är också de bolag som kommer vara morgondagens förlorare. Suck.

Jag är helt övertygad om att vårt digitala rykte och engagemang i framtiden kommer mätas likt ett kreditbetyg och poängsättas. Företag som består av digitalt starka människor, dvs de som har en hög digital valuta, kommer vara de bolag som springer om konkurrenterna. Ledare som just nu försummar sin egen digitala närvaro samt kväver andras, kommer inte vara ledare så länge till.

De anställda är bolagets ansikte och röst. Människor representerar alltid sitt företag som de är anställda på och oavsett om de säger att deras digitala ord är ”deras egna åsikt”. Företag som består av digitalt starka människor och som hanterar sitt personliga varumärke med omsorg, kommer med stor sannolikhet också vara till nytta för företaget.

Här kan du läsa fler blogginlägg av Johanna Lindskog Lindell.

Johanna Lindskog Lindell

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.