Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

Mediavisions syrliga svar på kritiken

Publicerad: 13 Maj 2015, 08:58

Marie Nilsson, vd på Mediavision.

Tidigare i veckan gick Fredrik Hallberg och Nina Santini på Vizeum ut i en artikel och ifrågasatte Mediavisions slutsatser om ungas tv-tittande. Nu svarar analysföretagets vd Marie Nilsson i en replik.


Ämnen i artikeln:

VizeumMarie NilssonYoutubeMediavision

Hej Nina Santini och Fredrik Hallberg på Vizeum,

Det glädjer oss på Mediavision att ni faktiskt tolkat våra siffror rätt, trots rätt imponerande försök till motsatsen. Möjligen har jag svårt att förstå syftet med era halvfilosofiska irrfärder, med tanke på att just ert bolag så sent som i oktober 2014, också i Resumé, proklamerade att många unga (41% i gruppen 20-44 år) huvudsakligen väljer andra plattformar än linjär-TV för konsumtion av rörlig bild – en förändring ni då kallade "permanent".

Kanske i mindre svulstig ton, och definitivt med färre ord, vill jag ändå poängtera att vi håller med dig: TV-marknaden står inför stora utmaningar i den nu pågående transformationen.

Måhända fungerar er modell 70/20/10 bra i ert jobb som medierådgivare eller medieplanerare. Själva föredrar vi dock mer flexibla strukturer när vi tittar på morgondagens affärer.

Marie Nilsson
Vd, Mediavision

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.