Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

”Öppet brev till Viggo Cavling”

Publicerad: 12 Maj 2016, 14:05

Viggo Cavling och och Kjell Harbom på Svenska Branschföreningen för Profil- och Reklamartiklar undrade varför Sveriges Annonsörer förbisåg medieslaget. Nu får de svar på tal av Anders Ericson.


Min vän och gamle branschkollega Viggo Cavling skrev nyligen ett öppet och trevligt brev till mig. Bakgrunden är att Viggo anser att jag, Sveriges Annonsörer och våra medlemmar inte riktigt förstår den kraft som produktmedia skapar – eller presentreklam som är den gängse benämningen.

Jag tror att de flesta i vår bransch idag är väl medvetna om att presentreklam i rätt kontext, på ett effektivt sätt bidrar till att bygga och förstärka varumärken, men att detta segment fortfarande tyvärr lider av dåligt ryckte som avspeglas i t-shirts, färgglada ballonger och kulspetspennor med dåligt tryck.

Viggo – jag håller med dig. Produktmedia är värd ett bättre rykte. Jag och mina kollegor vill därför slå ett slag för produktmedia genom att skänka dig en påse med olika presentreklamartiklar vilka samtliga bär vårt namn – Sveriges Annonsörer.

Jag har precis budat ett litet kit med presentreklam till dig som vi tidigare tagit fram. Budet har vi ställt till Riche, där jag vet att du oftast håller till. Håll till godo.

Anders Ericson
Vd, Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.