Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

”Reklambranschen borde lära sig mer om hur hjärnan fungerar”

Publicerad: 28 November 2019, 10:33

Om reklambranschen som helhet ska komma till bukt med den ständigt ökande reklamtröttheten kan det vara en idé att lära sig mer om vad vi gör med minesspåren i kundernas hjärnor, det skriver Resumés bloggare Daniel Collin.


Ämnen i artikeln:

Daniel Collin

Sökningar på hur många beslut vi människor tar per dag, ger resultatet att genomsnittet ligger kring 35 000.

Denna siffra nämns i många artiklar – men ska sägas sakna en tydlig källa.

Nej, detta är inte ett inlägg som handlar om att en lögn som upprepas tillräckligt många gånger till slut blir en sanning, och hur internet underlättar detta.

Det handlar om hjärnan.

Det växande intresset för hjärnan kommer snart att slå igenom på allvar även i reklambranschen.

Resumé har en artikel över 3 sidor om hjärnan i senaste numret av tidningen.

Och jo, det har absolut funnits intresse tidigare, med ”neuroplanning” hos någon mediebyrå och ”neuromarketing” hos någon reklambyrå och annonsör.

Men då har det snarast varit ett specialistintresse, eller möjligen sätt att positionera sig.

Jag tror att vi nu står inför ett betydligt bredare genomslag.

Läs hela blogginlägget här!

Daniel Collin

Ämnen i artikeln:

Daniel Collin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.