Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Opinion

”Vi fixade ett möte med Jörgen Andersson”

Publicerad: 27 Augusti 2009, 15:14

Idag går Rica Hotels marknadschef Jörgen Andersson till hård kritik mot reklambyråer som använders ig av mötesbokare. Nu får han svar av företaget Bisfronts marknadschef Nils Wester Litens.


Ämnen i artikeln:

Rica Hotels

Nils Wester Litens på Bisfront

Tyvärr finns det en rad oseriösa aktörer på marknaden när vi diskuterar besöksbokning. Dessa belyser Jörgen Andersson med rätta i sin artikel. Dock utlämnar han helt det faktum att det finns en kvalificerad besöksbokning som är till stor nytta, både för byråer och deras presumtiva kunder.

Andersson skulle nog bli förvånad om han insåg vilken möda vi, tillsammans med våra kunder, lägger ned på att göra denna typ av kvalificerad nykundsbearbetning till en integrerad del av kommunikationen.

En liten ljusglimt i Anderssons branschgenerella kritik är att han senast i våras såg affärsmöjligheterna i ett av oss inbokat möte. Kontakten tog vi för en ledande varumärkesbyrå, inledningsvis via telefon för att sedan skicka information mailledes. Efter att ha följt upp mailet med ett givande samtal där Jörgen reflekterat över innehållet ville han gärna träffas. Detta är enligt vår mening en kvalificerad arbetsprocess som är till stor nytta för välrenommerade byråer som är duktiga kreatörer och som behöver hjälp med att nå ut till upptagna marknadschefer och beslutsfattare.

Nils Wester Litens
Marknadschef, Bisfront

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Rica Hotels

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.