Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Opinion

Visst var det bättre förr!

Publicerad: 27 december 2012, 08:34

Idag talar väldigt många om dagspressens död, annonseringen minskar och alla skyller på den tuffa konkurrensen. Andra medier och i synnerhet webben och TV tar större och större bit av reklamkakan. Men är det hela sanningen ?


Är det inte så att annonserna också blivit offer för moralpaniken och rädslan för RO, Reklamombudsmannen. Tintin plockas bort från hyllan i Kulturhuset, man klipper bort i Kalle Ankas Jul och Astrid Lindgren blir kallad rasist.

Mycket har blivit så korrekt och tillrättalagt att ingen snart vågar ta ut svängarna. Jag tycker det är dags att annonseringen, printannonserna tar revansch och ser till att 2013 blir det år man visar upp sitt bästa jag
och tar tillbaka det initiativ man en gång hade.

För att hjälpa till med att hitta och få inspiration har jag samlat ihop ett fantastiskt urval av annonser (se ovan) som borde vara en bra hjälp på vägen tillbaka.

Gott Nytt Annonsår 2013

Ulf Sandberg, US Strategi AB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.