Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Opinion
Publicerad: 26 juni 2014, 08:26
Walter Naeslund.
Replikväxlingen mellan reklambyrå-vd:arna Walter Naeslund och Göran Åkestam fortsätter. Debatten handlar om huruvida reklamarna har makt – och nu svarar Walter Naeslund på Göran Åkestams senaste debattinlägg.
Hej igen Göran.
Det är bra om du nu inser poängen med min krönika. Jag uppskattar att du tog dig tiden att läsa den igen.
När en av Sveriges mest erfarna copywriters måste läsa min krönika flera gånger (noga) utan att förstå ens frågeställningen så måste jag kanske överväga att ta ett varv till på Berghs för att slipa min skrivkonst.
För att vara supertydlig så är sakfrågan vad byråns moraliska ansvar är då kundens intressen står i konflikt med din egen moral. Jag menar då att man inte ska driva sin egen agenda på kundens bekostnad utan istället lämna pengarna på bordet. För att det är ärligt att göra så. Jag hoppas att även Åkestam Holst kan skriva under på det.
Case closed.
Walter Naeslund, vd på Honesty
Läs de tidigare debattinläggen:
Göran Åkestam kontrar på Walter Naeslunds krönika: "Fruktansvärt deppigt"
Magnus Helander