Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

”Buskishumorn dominerar fortfarande”

Publicerad: 8 November 2013, 09:36

Magnus Jakobsson (mitten) gästar Fredrik Thambert och Digge Zetterberg Odh.

Foto: Mats Lindahl.

Mångfaldigt prisbelönta copywritern Magnus Jakobsson gästar Resumés podcast Kommunikationsklubben. I det nya avsnittet avhandlar Sturegallerians kritiserade Fars dag-annons och Lufthansas Klaus-Heidi succé.


Ämnen i artikeln:

Digge Zetterberg OdhSturegallerianFredrik ThambertKommunikationsklubbenKlaus Heidi

Magnus Jakobsson är en av Sveriges mest prisbelönta copywriters. De senaste åren har han arbetat som copy och cd på DDB Stockholm. Innan dess jobbade han på Saatchi & Saatchi.

I det nya avsnittet av Kommunikationsklubben diskuterar han varför Klaus-Heidi-kampanjen har blivit så spridd och varför vi fortsätter att se reklam som är sexistisk. Nu senast i fallet med Sturegallerians Fars dag-annons.   

Kommunikationsklubben produceras av Delorean.

Här kan du prenumerera på podcasten via iTunes.

Här finns alla avsnitt på Libsyn. 


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.