Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

”Epic split har förändrat branschen”

Publicerad: 13 Juni 2014, 09:23

Fredrik Thambert och Pia Grahn.

I år gör Pia Grahn sitt femtonde Cannes Lions. Den här veckan gästar hon Resumés podcast och delar med sig av sina erfarenheter från reklamfestivalen.


Ämnen i artikeln:

Pia GrahnKommunikationsklubben

Hon har varit på Cannes Lions i många roller genom åren: som Resuméreporter, vd för Reklamförbundet (Komm) och som nätverkschef på McCann. I år åker Pia Grahn dit som seniorkonsult och ansvarig för marcom-erbjudandet på pr-byrån Hill + Knowlton. Men höjdpunkten var när hon i fjol var svensk representant i pr-juryn.

– Det är ganska mycket politik i juryerna. Man ser att vissa försöker pusha för sina egna nätverks jobb. Vissa gör det så dåligt att den övriga juryn nästan stänger ut dem. Ingen vill att det ska bli politik, och du märker direkt när någon försöker. Men över lag är det otroligt givande att få höra allas åsikter. Man lär sig väldigt mycket, säger hon bland annat i podden.  

Årets upplaga av tävlingen drar igång på söndag, och enligt alla förhandstips kommer Forsman & Bodenfors och Volvo Trucks "Epic split" att bli en av de största vinnarna. Pia Grahn stämmer in i lovsången.

– Det kommer säkert att vinna hur mycket som helst. Jag blir förvånad om det inte vinner ett eller par Grand Prix. Det har på något sätt förändrat branschen, och kommer nog vara den kampanj som folk kommer att komma ihåg från i år.

Kommunikationsklubben produceras av Delorean.

Prenumerera via iTunes eller Libsyn.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.