Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Hur låter ditt varumärke? Fem experter har svaren

Publicerad: 22 november 2019, 12:02

Julia Lundin och Yasmine Winberg på Resumé Insikt poddade från Resumés event Sound Stockholm.

Foto: Johanna Malm.

Marknaden för ljud exploderar, men är fortfarande så färsk att frågetecknena hopar sig. Ska man utveckla en ljudlogotyp? Hur låter ens varumärke? Är det någon mening att satsa på smarta högtalare? I Resumé Insikts poddspecial intervjuas fem experter på ljud.


Ämnen i artikeln:

Podcast

På onsdagen anordnade Resumé det årliga seminariet om ljud, som vi kallar Sound Stockholm. Vi passade på att haffa några av de personer som stod på scen för att prata om ljud och dessa intervjuer finns nu i poddform. Du hittar dem här eller genom att söka upp Resumé Insikt i din poddapp.

De som deltar i podden är:

Thomas Gibson, kommunikationschef på Stockholm Exergi, som tillsammans med Accenture Interactive utvecklat en omvänd röstassistent som ska få äldre att känna sig mindre ensamma. Han berättar om erfarenheter och insikter från utvecklandet av ”Memory Lane”. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Spotify är blockerad under “Visa våra partners”.

Josephine Larsson, senior analytiker på Mediacom, som gjort en röststudie. Hon berättar om varför konsumenter är mindre benägna att säga en varumärkessökning än att skriva en och vad innebär det för framtiden, med tanke på att nästan varje hushåll i USA har en smart högtalare i dag.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Spotify är blockerad under “Visa våra partners”.

Jean-Paul Wall, kompositör, som tonsatt alltifrån Scandic Hotell och Uppdrag Granskning till franska modehus. Han berättar om utvecklingen av Uppdrag Gransknings ljud och hur man kan veta hur ett varumärke låter.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Spotify är blockerad under “Visa våra partners”.

Nicola Grant, marknads- och kommunikationschef på Mastercard över områdena Storbritannien, Irland, Norden och Baltikum, som nyligen tagit fram Mastercards första ljudlogo någonsin. Hon berättar om erfarenheter och insikter från det projektet. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Spotify är blockerad under “Visa våra partners”.

Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB, som jobbar med ljudliga varumärken som McDonald’s, Klarna och Vattenfall. Han berättar om ljudets betydelse för reklamen och egna erfarenheter från tiden på byråer i USA.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Spotify är blockerad under “Visa våra partners”.

Resumé Insikts podcast produceras i samarbete med Bauer Media.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Podcast

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.