Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

Hur motiverar man strategisk kommunikation i syfte att sälja tobak?

Publicerad: 28 Juni 2019, 06:44

Max Landegård och Markus Lindblad.

Hur motiverar man strategisk kommunikation i syfte att uppnå ökad försäljning av en produkt som bevisats hälsoskadlig för konsumenterna? Hör Markus Lindblad på Snusbolaget utveckla sitt resonemang kring strategisk kommunikation för snus i veckans avsnitt av Kommunikationspodden.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Markus Lindblad, kommunikationsansvarig för Snusbolaget.se ansvarar för kursen Praktisk kommunikationsstrategi på Berghs school of Communication. Han berättar i den nya avsnittet av Kommunikationspodden om kursen för strategisk kommunikation och varför den fyller en kunskapslucka hos många av dagens yrkesverksamma kommunikatörer.

– Bland kommunikatörer finns det en för stor vilja att "tuta" så mycket som möjligt i allt för många kanaler samtidigt. Jag försöker få fram att inte "tuta" samtidigt i ännu fler kanaler. Strategi är för mig att bena ut vilket beteende det är som kommunikatören med sin kommunikation ska ändra på, säger Markus Lindblad.

När han inte håller kurser marknadsför Markus Lindblad tobak. Hur motiverar man strategisk kommunikation i syfte att uppnå ökad försäljning av en produkt som bevisats beroendeframkallande och hälsoskadlig för konsumenterna?

Hör Lindblad utveckla sitt resonemang kring strategisk kommunikation för snus i veckans avsnitt av Kommunikationspodden.

Lyssna på avsnittet här. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.