Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Hur räddar man kontot i coronatider?

Publicerad: 3 April 2020, 06:36

Hur får man kunden att fokusera på marknadsföring i tider av kris eller lågkonjunktur? Henrik Stampe är vd på Volt - byrån som fick stor uppmärksamhet i branschen när de kammade hem Försvarsmakten som kund 2016. Men nu är det Corona. Tvättar han händerna, och borstar han tänderna - och varför frågar Max Landergård det?


Ämnen i artikeln:

KommunikationspoddenMax Landergård

Henrik Stampe, VD Volt, är veckans gäst i Kommunikationspodden. Han klev in som delägare Volt i begynnelsen 1999. 

– Min pappa var VD för Colgate och jag är hårt fostrad i att sätta kunden i första rummet. 

Och borsta tänderna. 

– Jag var faktiskt med i en Colgatereklam när jag var liten. ”Inga hål”, var budskapet men det visade sig inte stämma på mig i det fallet för jag har haft dåliga tänder, säger han. 

Henrik Stampes team på Volt säger han inte har påverkats så mycket negativt av krisen men att de behöver följa utvecklingen noggrant. Samtidigt kan mycket hända i byråvärlden om omvärlden är i gungning och kunderna börjar oroa sig.

Vad gör folk fel på kundsidan i rådande läge?

- Jag tycker alla försöker hitta nya sätt att bete sig. De flesta löser utmaningarna men det gäller att hitta formen för det, säger Henrik Stampe.

Hur ska man motivera att hjulen ska fortsätta rulla hos de kunder, som - i stunder när tiderna är oroliga - drar ner på marknadsföringen det första de gör?

Svaret Henrik Stampe ger finner du i Kommunikationspodden.

Lyssna på avsnittet här! 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.