Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

”Jag kom aldrig nära reklambranschen”

Publicerad: 7 Mars 2014, 08:14

Viggo Cavling och Fredrik Thambert.

I sju år var Viggo Cavling Resumés chefredaktör. Nu berättar han i Kommunikationsklubben om sin ansträngda relation till reklambranschen och hur han ser på de traditionella mediernas mörka framtid.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsklubbenViggo Cavling

Viggo Cavling kom från DN På Stan och tog över chefredaktörsskapet på Resumé i början av 2004. Det blev en drygt sju år lång sejour som innehöll både utveckling av tidningen och framför allt webben, till dess att Claes de Faire tog över vid årsskiftet 2011/2012.  

Men tiden präglades också av ett stundtals mycket ansträngt förhållande till reklambranschen. I Kommunikationsklubben berättar han nu om de pressade åren.  
– Jag kom aldrig riktigt nära reklambranschen, och reklambranschen kom aldrig nära mig, säger han bland annat.

Det hela kulminerade i en bojkott av Resumés tävling Månadens kampanj som satte sina spår. Viggo Cavling fick stressexem på händerna som än i dag gör sig påminda.  
– Varje gång jag ser det tänker jag på Göran Åkestam och Frank Hollingworth, säger han i podden.

Mediernas dystra framtid och Viggo Cavlings nya vardag som digital-evangelist avhandlas också.

Kommunikationsklubben produceras av Delorean.

Prenumerera via iTunes eller RSS.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.