Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Kommunikationspodden: Är Gud en USP för Ärkebiskopen?

Publicerad: 4 December 2020, 13:37

Ärkebiskop Antje Jackelén.

Hur går det för Svenska kyrkan som varumärke, är Gud en USP i deras kommunikation och hur ska kyrkan konkurrera om människors uppmärksamhet när medlemstal sjunker och många ser sig som sekulariserade? Veckans avsnitt av Kommunikationspodden möter ärkebiskop Antje Jackelén.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Vilka konkurrenter har Svenska kyrkan i dag vad gäller människors tro? Var kan svenska kyrkan differentiera sig? I veckans avsnitt ställer Kommunikationspodden flera stora frågor kring kyrkans väg framåt och den roll som kommunikationen spelar. 

– I ytlighet, konsumism och jag skulle vilja säga en religiös analfabetism. Det finns inte utrymme för de existentiella frågor, som egentligen alla har. Frågor som vad är mening duger jag, är jag älskad. Och konsumism gör att vi blir till objekt. Vi blir kunder och konsumenter, snarare än att vi blir subjekt och medborgare och mogna personer. Analfebitismen gör att vi tappar språket för livets grundkunskap och avgrundskunskap, säger Antje Jackelén. 

Lyssna på veckans avsnitt av Kommunikationspodden nedan: 

Se alla avsnitt HÄR

Kommunikationspodden produceras av Storstad i samarbete med Resumé. 

Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.