Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

Kommunikationspodden: Mätbarhet i en NGO

Publicerad: 18 Januari 2019, 11:05

Max Landergård och Fredrik Hammarbäck.

I veckans avsnitt av Kommunikationspodden träffar Max Landergård Fredrik Hammarbäck, pressansvarig på Röda Korset för att prata om hur NGO:n tänker kring sitt påverkansarbete.


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetKommunikationspoddenMax Landergård

Hur skapar man engagemang kring en fråga som ligger långt bort från de som ska ge och visa intresse? Och hur vet man vad som funkar?

– Vi har funnits i över 150 år och finns i 91 länder så vi är ett av de varumärken i världen som är mest kända. Det har vi jobbat med under alla år att hålla varumärket relevant och koppla det till insatserna vi gör, säger Fredrik Hammarbäck, som är pressansvarig och jobbar med påverkan på Röda Korset.

Fredrik Hammarbäck berättar också om erfarenheter som dragits efter att Röda Korset arbetat med namnkunniga influencers. Detta och mer i veckans avsnitt av Kommunikationspodden med Max Landergård.

Lyssna på avsnittet här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.