Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Livet som influencer

Publicerad: 18 november 2022, 08:39

Efter 20 år som art director på byrå ville Helena Lyth växla om. Idag driver hon helenalyth.se och är sitt egna mediehus med kanalnärvaro och framträdanden. I Kommunikationspodden berättar hon om hur livet som influencer ser ut.

Ämnen i artikeln:

NyheterKommunikationspodden

R

Redaktionen

red@resume.se


– När jag jobbade på byrå fanns det copy, strateg, planer och man anlitade fotografer och stylister och allt. Jag är ju allt det där.  När en kund kommer måste jag kolla budget, tidplan och vad som är unikt med produkten. Det ska vara unikt och jag ska köpa, laga maten, styla, fotografera, så ska jag själv vara med på bilden, och sedan skriva texter och publicera i alla möjliga kanaler och sedan ta hand om alla kommentarer. Jag tror inte folk förstår hur mycket jobb som ligger bakom. De som jobbar så här, som influencers, är oftast enmansbyråer, säger Helena Lyth i Kommunikationspodden.

Kommunikationspodden görs i samarbete mellan Resumé, Storstad och Sveriges Kommunikatörer. 

Lyssna på avslutet här.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev