Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Podd: ”För att lyckas på Tiktok måste man vara genuin”

Publicerad: 2 mars 2022, 08:47

Vi försökte bli virala på Tiktok. I veckans avsnitt av Insiktspodden diskuterar Julia Lundin och Alicia Price hemligheterna bakom appen och att bli viral.


Ämnen i artikeln:

TikTokPodcastResumé Insikt

”Det här är en plattform för barn” sa många marknadsförare i början av Tiktok-sagan. Ord som man senare fick äta upp, efter att hundratals miljoner användare laddat ner appen och varumärkena vill komma in.

Så hur gör man? Resumé Insikt har gjort en djupdykning i appen och återupplivat viralskolan. I fyra månader testades videokoncept och trender, som både flög och sjönk. Men det blev åtminstone en viral video.

Det här är en del av Resumés genomgång av Tiktok. Läs mer här:

Vi försökte bli Tiktok-stjärnor – här är 11 gyllene regler för alla företag som vill lyckas på plattformen 

Nyckeln till Tiktok-lingot: Här är hela ordlistan 

Historien om hur musikindustrin ”upptäcker” stjärnor via Tiktok lär oss något om plattformens målgrupp

Så jobbar varumärken fram succéer på Tiktok: ”Folk hatar reklam” 

Podden programleds av Julia Lundin, redaktör på Resumé Insikt och gäst är Resumés reporter Alicia Price, som säger följande om målgruppen på appen:

– De som hänger på Tiktok är uppvuxna på internet. De har väldigt mycket street smarts, och jag måste instämma med flera experter och Tiktokare vi har pratat med: man måste vara genuin.

Vill ditt företag in på Tiktok men vet inte hur? Lyssna på avsnittet här.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

TikTokPodcastResumé Insikt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.