Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Podd: Så gör du succé med rörligt innehåll: ”Skippa manus”

Publicerad: 27 januari 2022, 09:21

Rörligt innehåll har på senare år exploderat och tagit en allt större plats i företagens och organisationernas innehållsproduktion. Men kan det bli för mycket rörligt? Och när ska man egentligen satsa på det? Detta handlar det senaste avsnittet av Kommunikation med Svensson & Mattisson om.


Ämnen i artikeln:

Kommunikation med Svensson & Mattisson

Att producera rörligt innehåll är både tidskrävande att göra men också tidskrävande att konsumera för publiken. Vilket gör det än viktigare att vara selektiv och noggrann när man väljer rörligt som kommunikationsmetod.

Det menar kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson i sitt senaste poddavsnitt. Där de också ger konkreta tips på vad som fungerar bäst på film, och vad du bör undvika.

– Mer genuint, äkta och transparent innehåll är den typen som uppskattas mer än den här tillrättalagda och perfekta företagsfilmen. Gör era medverkande mänskliga. Låt kameran rulla, säger Linus Mattisson.

Många experter rekommenderar ett genomarbetat manus vid produktion av rörligt. Något som dock inte alls är nödvändigt så länge det inte är professionella skådespelare med i produktionen, menar podd-duon.

– Skippa manus när det inte är skådespelare som medverkar. Bland det värsta som finns är när man ser en film och det lyser igenom att personerna som är med har pluggat in ett manus i huvudet. Det blir robotiserat, helt tvärtemot det här äkta och genuina, säger Anders Svensson.

Det bjuds även på praktiska men enkla tips för dig som vill få fart på den rörliga produktionen.

Lyssna på hela avsnittet här eller via spelaren här nedan!

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Kommunikation med Svensson & Mattisson produceras av kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson i samarbete med Resumé.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.