Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Podd: ”Så länge mediebyråer och annonsörer är överens om dess värde kommer Orvesto finnas kvar”

Publicerad: 1 april 2022, 12:38

Dagens poddtrio: Joakim Wedholm, Andreas Rågsjö Thorell och Alicia Price.

Foto: Janne Naess

Det tog två och en halv timme för Resumés reporter Joakim Wedholm att svara på 2783 frågor. I Resumé Insikts podcast berättar han om den mest tålamodsprövande processen i hans yrkesliv som journalist. Är det dags att skrota Orvesto Konsument?


Ämnen i artikeln:

OrvestoOrvesto KonsumentSifoPodcastResumés podcast

När man får hem Orvesto är det en omfattande marknadsundersökning. Hela 44 sidor, matade med frågor om alltifrån köpbeteende till privatekonomi och attityder i olika frågor, men framför allt media. Joakim Wedholm testade att göra undersökningen och trots att uppdraget var att hålla fokus och svara ärligt blev han till slut en så kallad straightliner.

Läs Resumés och Dagens Medias granskning:

”Nu slår autopiloten på” – Resumé testade Orvesto Konsuments 2 783 frågor långa enkät
Branschens kritik mot mardrömsenkäten: ”Man vill få slut på eländet”

Sifo: ”Finns kontroller för att det ska vara riktiga och användbara svar”

I veckans Insiktspodcast diskuterar han undersökningen tillsammans med Alicia Price, reporter, och Andreas Rågsjö Thorell, redaktör på Resumé.

Vill du höra mer om undersökningen och få förklarat vad en ”straightliner” är? Lyssna på avsnittet här eller i spelaren nedan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.