Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Podd: "Sociala medier liknar allt mer den gamla medielogiken"

Publicerad: 12 januari 2022, 10:53

Anders Svensson och Linus Mattisson programleder podcasten Svensson & Mattisson.

Den gamla medielogiken, där några få producerar innehåll som majoriteten sen konsumerar, är på väg tillbaka på sociala medier. Det menar kommunikationsexperten Anders Svensson i det senaste avsnittet av Kommunikation med Svensson & Mattisson.


2022 är här. Och i årets första poddavsnitt av Kommunikation med Svensson & Mattisson listar kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson sina fem bästa tips och spaningar för dig som arbetar med kommunikation. En trend är extra intressant: hur sociala medier är på väg att utvecklas.

– Interaktionen minskar och vi blir allt mer passiva i flödena. Där de flesta av oss i dag bara är konsumenter av innehåll och vi har några få som producerar och publicerar. Och det är ju gammal medielogik som kommit tillbaka, fast på nya kanaler, vilket är en utmaning för alla som jobbar med att producera innehåll, säger Anders Svensson.

Det blir i avsnittet även snack om hur du kan vässa målgruppsanalysen och optimera distributionen av innehåll, samt hur pandemin kommer öka kraven på självständigt arbete. Och hur ska Schrems II-domen egentligen hanteras?

– Sitt lugnt i båten. Det finns inga direktiv eller konkreta beslut än, säger Linus Mattisson.

Lyssna här eller via spelaren här nedan!

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Kommunikation med Svensson & Mattisson produceras av kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson i samarbete med Resumé.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.