Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

Resumé tar över KommPodd – först ut är SF Bio om nya loggan

Publicerad: 26 September 2018, 18:18

Helena Eklund, marknadschef SF Bio/Filmstaden och Carolin Högmyr, marknadschef på SF Media är först ut i Kommunikationspodden, ett samarbete mellan Storstad och Resumé.

Kommunikationspodden återuppstår – nu hos Resumé. I första avsnittet berättar SF Bios och SF Medias marknadschefer om hur de resonerade kring bytet av identitet för SF Bio. LYSSNA HÄR.


Kommunikationspodden startades 2015 av Max Landergård, som till vardags jobbar som delägare på storytellingbyrån Storstad. Efter en paus relanseras nu Kommunikationspodden med nytt format på resume.se.

I det nya formatet kommer lyssnarna få möta både kända och okända namn i kommunikationsvärlden.

– Jag försöker hitta inspiration hos de som kanske inte alltid kallar sig kommunikatörer men inte gör annat än att kommunicerar på hög nivå. Det här är ett ambitiöst format som utforskar mer än vad Kommunikationspodden gjort innan, säger Max Landergård.

Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé, hade under sin tid som chefredaktör på Dagens Media ett samarbete med Max Landergård och Kommunikationspodden.

– När Max presenterade ett nytt förslag för Kommunikationspodden kände jag att den skulle passa perfekt hos oss på Resumé. Det här blir första podden hos oss på ett tag. Tanken är att vi på sikt ska ha en rad poddar om marknad och kommunikation på resume.se.

Kommunikationspodden kommer att släppa nya avsnitt varje vecka på resume.se. Första avsnittet, som du hittar längst ner i artikeln, fördjupar sig i det uppmärksammade bytet av bytet av visuell och audiell identitet för SF Bio.

Varumärket SF Bio, som lanserades 1919 kommer efter 99 år bytas ut under oktober 2018. Nu ska alla biografer i Sverige pyntas med en ny logotyp – Filmstaden.

Även ljudlogotypen, som den då SF-anställde kompositören Jules Sylvain skrev 1943, kommer nu att bytas ut. Därmed kommer något som har kommit att bli signifikant för biomörker och filmupplevelser att skrotas.

I Kommunikationspodden berättar Helena Eklund, marknadschef SF Bio/Filmstaden, Carolin Högmyr, marknadschef på SF Media om hur de resonerade kring bytet av visuell och audiell identitet för SF Bio. Avsnittet heter "Att byta något generationer lärt sig att älska".

Max Landergård är också moderator för Resumés heldagskonferens Sound Stockholm som arrangeras den 23 november. Läs mer och säkra din biljett här.


Lyssna på avsnittet här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.