Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Så bygger du en proffsig tv-studio utan att spendera multum

Publicerad: 23 mars 2022, 09:47

Behovet av att producera eget innehåll ökar lavinartat. Samtidigt är det många som behöver förhålla sig till snäva produktionsbudgetar. I det senaste avsnittet av Kommunikation med Svensson & Mattisson berättar programledarna om hur du bygger en proffsig tv-studio med en liten budget.


Behoven och efterfrågan av att kunna producera innehåll i egna tv-studios har ökat enormt hos både företag och organisationer sen coronapandemin. I senaste avsnittet av podden Kommunikation med Svensson & Mattisson berättar Linus Mattisson hur du kan bygga en professionell tv-studio med en liten budget.

– Tröskeln är inte alls lika hög i dag vad gäller teknik och ekonomi. Tidigare var det relativt komplext att genomföra filmproduktioner med flera kameror. Men det har skett en fantastisk teknikutveckling de senaste åren inom streaming. Det finns i dag väldigt pedagogiska och prisvärda bildmixers som de allra flesta kan lära sig, säger Linus, som genomfört flera studiobyggen under de senaste åren.

– Börja med att göra en inventering på arbetsplatsen. Vad finns det för typ av teknisk utrustning redan i dag? Exempelvis kameror, ljus och ljud. Vad finns det för möbler, miljöer och bakgrunder?

Linus och Anders Svensson berättar även sina bästa tips om vad som behövs för att komma i gång med att bygga en tv-studio inhouse. Och på vilket sätt en studio kan nyttjas för både intern och extern kommunikation.

Lyssna på hela avsnittet här eller via spelaren här nedan!

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Kommunikation med Svensson & Mattisson produceras av kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson i samarbete med Resumé.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.