Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Så funkar nudging inom kommunikation

Publicerad: 6 December 2019, 06:59

Max Landegård och Ida Lemoine

Vad är skillnaden mellan sludging och nudging - och vet vi när vi utsätts för det? Ida Lemoine, vd på Beteendelabbet gästar veckans avsnitt av Kommunikationspodden och berättar vad vi behöver veta om nudging inom kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

2017 tilldelades Richard Thaler nobelpriset i ekonomi för sin forskning om nudging. Begreppet spreds som en löpeld och har använts i alla olika sammanhang. Men vad är egentligen nudging och hur kan den på bästa sätt användas i kommunikation och marknadsföring? 

- Allt från ett ansökningsformulär till en cellprovskallelse. Hur ser den ut och hur kan den utformas för att nå dit man vill, säger Ida Lemoine som gästar Max Landergård i veckans avsnitt av Kommunikationspodden. 

I vilka sammanhang av marknadsföring är nudging bäst? Vilka framgångsrika och misslyckade exempel finns? Lyssna på veckans avsnitt av Kommunikationspodden!

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.